Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Powiatowy Środowiskowy Dom Samopomocy w Kętach

KWINTESENCJA BESKIDÓW - WYCIECZKA DO WISŁY - 22.08.2022

Utworzono dnia 22.08.2022

W piątek 19.08.2022 r. punktualnie o godzinie 8.00 wyruszyliśmy wspólnie na wycieczkę, a naszym celem było poznanie uroków Wisły oraz jej okolic. W niesamowitą podróż zabrał nas przewodnik p. Radosław, który od pierwszych minut trwania wyprawy opowiadał nam o nowych, nieznanych dotąd miejscach.

Naszym pierwszym przystankiem była Skocznia narciarska im. Adama Małysza w Wiśle Malince, gdzie mogliśmy z bliska przyjrzeć się skoczni. Siedząc na dolnych trubunach dowiedzieliśmy się, z jakiej wysokości skoczkowie narciarscy oddają swoje skoki, co oznaczają punkt konstrukcyjny "k" oraz rozmiar skoczni. Następnie udaliśmy się autokarem na spacer nad Jezioro Czerniańskie, gdzie mogliśmy podziwiać Rezydencję Prezydenta RP w Wiśle. Kolejne godziny minęły na spacerze po deptaku w Wiśle, gdzie przewodnik pokazał nam m.in. budynek dawnej szkoły, Kościół Ewangelicko-Augsburski, halę sportową, pomnik syrenki czy pomnik Adama Małysza z białej czekolady. Po przerwie obiadowej udaliśmy się autokarem do Istebnej, gdzie zwiedzaliśmy chatę Jana Kawuloka, wysłuchaliśmy interesującej gawędy oraz gry na instrumentach pasterskich. Ostatnim punktem naszej wycieczki było Centrum Produktu Regionalnego w Koniakowie. Dzięki wizycie w tym wyjątkowym miejscu mogliśmy spróbować góralskich serów, pooglądać lub zakupić rękodzieło z Koniakowa oraz mogliśmy nakarmić i pogłaskać owce.

Pomimo wysokiej temperatury na zewnątrz wycieczka była bardz udana. Dzięki opowieściom przewodnika oraz pięknym krajobrazom spędziliśmy ten czas wyjątkowo. Każdy z Nas wrócił z innymi wspomnieniami, które na długo pozostaną w naszej pamięci.

WYCIECZKA DO WISŁY - 22.08.2022

Utworzono dnia 22.08.2022, 21:49

Zegar

Kalendarium

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.